Evermaden tavoite oli saada selkeyttä liiketoiminnan ennustamiseen ja resursointiin sekä luoda yhteisiä pelisääntöjä arjen työskentelyyn. Yhteistyömme jälkeen Evermadella on yhtenäiset käytännöt siihen, kuinka  projekteja seurataan, miten resursointi tehdään ja kuinka tuloksia ennustetaan ja seurataan projektin eri vaiheissa.

Evermade on Suomen suurin WordPress-talo, joka työllistää yli 60 asiantuntijaa. Suunnittelijat, kehittäjät, analyytikot, projektipäälliköt ja asiakkuusjohtajat tekevät tiivistä yhteistyötä saman katon alla.

Yksi meidän ehdottomista vahvuuksistamme on, että kun asiakkaana suunnittelet jotain upeaa, voit olla varma, että tiimimme osaaminen tukee sinua visiosi toteuttamisessa. Huomioimme kaikki näkökohdat käyttökokemuksessa, varmistaen, että lopputulos ei ole ainoastaan visuaalisesti vaikuttava, vaan myös teknisesti laadukas.”, kertoo Evermaden COO Sunny Chandi.

Visman Severa-ohjelmisto otettiin toiminnanohjausjärjestelmänä käyttöön Evermadella kaksi vuotta sitten. Siitä lähtien toiminnanohjausta on kehitetty aktiivisesti paneutuen muutosten läpivientiin. Selkeät prosessit ja yhteiset pelisäännöt näkyvät myös ulospäin korkeana asiakastyytyväisyytenä. Yhteistyössä Askeleen kanssa on tehty matkan varrella jo kaksi toiminnanohjauksen kehitysprojektia.

Tavoitteena saada ennustamiseen ja resursointiin paremmat pelisäännöt

Fiksu organisaatio kehittää jatkuvasti toimintaansa ja tukee myös ihmisiään työssä onnistumisessa. Prosesseja ja järjestelmiä kehitetään ihmisiä varten ja siksi niiden yksinkertaistaminen oli Evermadella keskiössä. Onnistuneessa toiminnanohjauksessa työkalut ja järjestelmät tukevat ihmisten työtä ja nopeuttavat sen tekemistä eikä toisinpäin. Evermadella tavoitteena on, että kenenkään ei tarvitse tuskailla järjestelmän toiminnan tai käytäntöjen kanssa. Kun toiminnanohjausjärjestelmään kirjaudutaan, on heti selvää, mitä siellä tehdään. Järjestelmän aloitusnäkymät näyttävät eri roolien käyttäjille oman työn kannalta keskeiset tiedot heti. Personoidut raportit ja omat projektit löytyvät nopeasti ja tietojen täydentämiselle on selkeät ja yhdenmukaiset ohjeistukset.

Nyt keskityttiin optimoimaan myyntiprosessia ja projektiseurantaa entistäkin paremmaksi

Keskeistä oli varmistaa, että talon sisällä tehdään asiat yhdenmukaisesti selkeän pelikirjan mukaan, kun uusi projekti siirtyy myyntivaiheesta projektipäällikön käsiin. Prosessia virtaviivaistettiin vaihe vaiheelta. Yhdessä henkilöstön kanssa luotiin tarkistuslistat ja rakennettiin parhaita käytäntöjä. Myyjille ja projektipäälliköille pidettiin koulutukset, joissa käytiin läpi yhdessä luotuja pelisääntöjä ja kerrattiin Askeleen räätälöimien Severa-näkymien käyttöä, joista jokainen myyjä ja projektivastaava näkee omat projektinsa. Samassa yhteydessä otettiin käyttöön myös Askeleen Severa-ohjelmiston päälle kehittämä Insights Projects -lisäosa, joka tukee ja nopeuttaa projektijohdon työtä. Sunny kuvaa ensifiiliksiä Insights Projects -lisäosan käytöstä positiivisiksi: ”Saan koosteviestin kerran viikossa, jonka käyn aina läpi. Jokainen projektipäällikkö saa myös viikottain muistutusviestin, jos kirjauksia on tekemättä.”

“Aikani on rajallista, joten tasapainottelen jatkuvasti sen kanssa, minkä verran haluan käyttää omaa aikaani kehitystyöhön ja milloin on järkevämpää pyytää apua ulkopuolelta. Askeleen kokemus ja asiantuntemus monelta toimialalta sekä vahva osaaminen toiminnanohjauksen parhaista käytännöistä oli vakuuttavaa. Päätös yhteistyöstä oli helppo.”

– Sunny Chandi, COO, Evermade

Tuloksena selkeys ja sujuvampi työ

Tavoite oli saada ennustamiseen ja resursointiin yhteisiä pelisääntöjä. Kehitysprojektin lopputuloksena Evermadella on nyt yhtenäiset käytännöt siihen, miten projektit suunnitellaan ja seurataan, miten resursointi tehdään ja miten tuloksia ennustetaan ja seurataan projektin eri vaiheissa. Vakiintuneet tavat ja käytännöt helpottavat ihmisten päivittäistä työskentelyä ja vähentävät stressiä. 

Yhteistyö Askeleen kanssa oli mutkatonta ja saimme mitä lähdimme hakemaan. Myös  projektin ulkopuoliset tarpeet ja matkan varrella nousseet ideat ja iteraatiotkin otettiin tosi hyvin ja joustavasti huomioon”, Sunny Chandi summaa.

Kiinnostuitko?

Askele Oy toimii Visma Solutionsin kumppanina Severaa käyttävien asiakkaiden järjestelmäkäytön kehityksessä. Varaa alta maksuton kartoituspalaveri ja sparraillaan, miten voisitte kehittää toiminnanohjausta ja erityisesti saada lisäarvoa Severan käytöstä.

Suomen parhaat Severa-asiantuntijat käytössäsi juuri silloin kuin sinulle parhaiten sopii!