TOIMIALOILLE | HYÖTY LIIKETOIMINNALLE | KILPAILUKYKY
Kilpailukyky
Yhteistyö Askeleen kanssa auttaa kehittämään liiketoimintaa ammattimaisesti ja pitämään huolta yrityksen kilpailukyvystä.
Kasvua, kannattavuutta ja kilpailukykyä asiantuntijayrityksille
Askele auttaa asiantuntijayrityksiä vahvistamaan kilpailukykyä ja saavuttamaan kannattavaa kasvua. Askeleen palvelut yhdistävät toimialakohtaisen osaamisen ja parhaat käytännöt strategiseksi tueksi liiketoiminnan kehittämisessä.
Kilpailukyvyn kehittämisen elementit
Kilpailukyky rakentuu pitkälti yrityksen sisäisestä toiminnasta. Kun toimintamallit, prosessit ja kulttuuri ovat kunnossa, se heijastuu laadukkaana asiakaskohtaamisena ja sujuvina projekteina.
-
Korvaa mutu luotettavalla datalla ja ennakoinnilla
Kilpailukykyä on helppo kasvattaa, kun yrityksellä on innostunut tiimi sekä luotettavaa ja läpinäkyvää tietoa johtamisen tueksi. Askele ohjaa ottamaan seuraavat askeleet, kun haluat tehdä projekti- ja asiantuntijatyöstä sujuvampaa ja järkevämpää. Ammattimainen tekeminen ja luotettava tieto luovat pohjan myös paremmille päätöksille.
-
Toimivat prosessit ja tehokas toiminnanohjaus
Projektien viikkojohtaminen on kilpailukyvyn perusta. On tärkeää seurata projektien aikatauluja, budjetteja ja resursointia jatkuvasti. Kun tiedetään, missä vaiheessa projektit ovat ja millainen työkuorma henkilöstöllä on, pystytään reagoimaan ajoissa ja pitämään projektit kannattavina. Sopimusten hallinta on tässä keskeistä, jotta laskutus vastaa sovittua ja sujuu viiveettä.
-
Raaliaikainen tulos- ja kannattavuusseuranta
Kilpailukykyinen yritys seuraa aktiivisesti kannattavuutta niin asiakas-, projekti- kuin palvelutasolla. Askeleen palvelut auttavat analysoimaan ja hyödyntämään järjestelmien tuottamaa dataa. Kannattava hinnoittelu pohjautuu kustannusrakenteen ymmärrykseen sekä asiakkaan kokemaan arvoon.
-
Läpinäkyvä myynnin- ja asiakkuuden hallinta
Myyntiprosessin pitää olla läpinäkyvä ja tehokas. CRM-järjestelmän käyttö on keskeistä, jotta asiakastieto on kaikkien saatavilla ja ajan tasalla. Näin vältetään päällekkäiset yhteydenotot ja varmistetaan, että asiakkaan kanssa käydään laadukasta viestintää. Markkinointi tukee myyntiä selkeillä viesteillä ja tuotteistetulla tarjonnalla, jolloin asiakas ymmärtää mitä ostaa ja miksi. Lisäksi automaattiset muistutukset varmistavat, ettei mikään tärkeä asia jää huomaamatta. -
Asiakastyytyväisyys ja jälkihoito
Kilpailukyky näkyy myös asiakkaiden tyytyväisyytenä. Ammattimainen asiakkuuden johtaminen ja avoin viestintä varmistavat, että asiakkaat ovat tyytyväisiä ja suositukset lisääntyvät. Jälkihoito, kuten asiakaspalautteen keruu ja huonosti menneiden projektien käsittely, ovat tärkeä osa palvelun laatua. Askeleen tarjoamat integraatiot auttavat mittaamaan asiakastyytyväisyyttä helposti ja järjestelmällisesti.
KILPAILUETU WEBINAARI
Mistä kilpailukyky syntyy?
Haluatko erottautua kilpailijoistasi ja tehdä arjestasi sujuvampaa? Askeleen Pasi ja Arttu jakavat Visman yhteistyöwebinaarissa opit, kopit ja konkreettiset keinot, joilla hiot myynnin, projektien ja laskutuksen toimintamallit huippuunsa. Näytämme, miten Severan tehokkaat työkalut tekevät kilpailukyvystäsi aidon voimavaran – niin asiakkaille kuin koko tiimille.
OTA YHTEYTTÄ ASIANTUNTIJOIHIMME
Haluatko kehittää kilpailukykyä?
Me Askeleella tuomme rehdin näkemyksen ja pitkän kokemuksen prosessien kehittämisestä asiakkaidemme hyödyksi. Autamme sujuvoittamaan arjen toimintaa ja korvaamaan mutun luotettavalla tiedolla, joka auttaa parantamaan myös yrityksen kilpailukykyä.

Lue lisää Askeleen palveluista!
Haluatko tietää, mikä tekee yrityksestäsi tuottavan, toiminnastasi tehokkaan ja asiantuntijoidesi työstä kannattavaa? Askele on toimialasi tunteva toiminnanohjauksen käytännön kehittäjä. Näytämme sinulle seuraavat askeleet, jotka sinun on otettava, kun haluat tehdä projekti- ja asiantuntijatyöstä sujuvampaa ja järkevämpää. Askeleen avulla saat selkeän näkymän ja syvemmän ymmärryksen liiketoimintasi johtamisesta. Ammattimainen tekeminen ja luotettava tieto luovat pohjan paremmille päätöksille.