Siirry sisältöön
Suomi
  • Ehdotuksia ei ole, koska hakukenttä on tyhjä.

Kuinka HubSpot - Severa integraatio toimii

Tässä artikkelissa kerromme miten tiedot siirtyvät HubSpotin ja Severan välillä

HubSpot–Severa-integraatio yhdistää saumattomasti myynnin, markkinoinnin ja projektinhallinnan – kaikki tärkeät tiedot liikkuvat automaattisesti järjestelmien välillä. Manuaalinen työ vähenee, tieto pysyy aina ajan tasalla ja yrityksesi prosessit tehostuvat merkittävästi.

Kaksisuuntaisen integraation kautta siirtyvät yritys- ja yhteystiedot, myyntityöt, projektit, aktiviteetit, resursointi, maksuerät ja laskutus.

Uudet ja muuttuneet tiedot siirtyvät HubSpotista Severaan heti ja Severasta HubSpotiin 5 minuutin välein.

Integraation toimintaa voi säädellä erilaisilla asetuksilla.

Hyppää artikkelin kohtaan:

Tietojen siirtyminen

Kun integraatio kytketään päälle, se alkaa siirtämään uusia ja muuttuneita tietoja kytkentähetkestä eteenpäin. Integraatio ei siis synkronoi kaikkea olemassa olevaa dataa automaattisesti, mutta voit triggeröidä tiedot päivittymään päivittämällä käsin integroitua kenttää.

Yritykset/Asiakkaat

Uudet yritykset luodaan ja olemassa olevat päivitetään molempiin suuntiin.

Vastaavaa asiakasta / yritystä etsitään:

HubSpot → Severa: 1. Y-tunnus, 2. nimi
Severa → HubSpot: 1. Y-tunnus, 2. kotisivun osoitteella (domain), 3. nimi

Integraatio siirtää kaikki peruskentät, asiakasryhmät ja lisäkentät

Asetuksella on mahdollista valita luodaanko uusi yritys (ja kontakti) HubSpotista Severaan vain myyntityön yhteydessä.

Yritykset linkitetään järjestelmien teknisten id-tunnisteiden avulla, jolloin linkki säilyy myös nimen muuttuessa.

Huom, jos Severassa päivitetään vain asiakasryhmää tai lisäkenttää, yrityksen aikaleima ei päivity eivätkä tiedot siirry HubSpotiin. Severassa on päivitettävä jotakin asiakkaan peruskenttää, kuten kuvaus-kenttää, jotta asiakastiedot siirtyvät.

Yhteyshenkilöt

Uudet kontaktit luodaan ja olemassa olevat päivitetään molempiin suuntiin.

Vastaavaa kontaktia etsitään sähköpostiosoitteen tai nimi + puhelinnumero kombon perusteella.

Severasta HubSpotiin siirtyvät vain sellaiset kontaktit, joilla on sähköpostiosoite.

HubSpotista Severaan päin siirtyvät vain sellaiset kontaktit, jotka on assosioitu yritykseen.

Asetuksella on mahdollista valita luodaanko uusi yritys (ja kontakti) HubSpotista Severaan vain myyntityön yhteydessä.

Kontaktit linkitetään teknisten id-tunnisteiden avulla, jolloin linkki säilyy myös sähköpostiosoitteen muuttuessa.

Integraatio tukee tilannetta, jossa kaksi kontaktia yhdistetään yhdeksi HubSpotissa (merge).

Kaupat/myyntityöt/projektit

Uudet diilit luodaan ja olemassa olevat päivitetään molempiin suuntiin. Samalla luodaan tarvittaessa asiakas, osoite ja yhteyshenkilö.

Vastaavaa diiliä etsitään nimen perusteella.

Asetuksilla on mahdollista estää tietyn HubSpot myyntiputken tai tietyssä tilassa olevien diilien synkronoituminen Severaan.

Asetuksilla on myös mahdollista estää projektien perustaminen ja/tai päivittyminen Severasta HubSpotiin päin kokonaan.

Myyntiputken nimien on oltava samat Severassa ja HubSpotissa jotta integraatio toimii. HubSpotin myyjän (deal owner) on löydyttävä Severan käyttäjistä samalla sähköpostiosoitteella.

HubSpotin eri myyntiputket tuodaan Severaan projektin lisäkenttään, jolloin myyntitöitä voi tarkastella myyntiputkittain Severassa.

Diilit linkitetään teknisten id-tunnisteiden avulla, jolloin linkki säilyy myös vaikka muuttaisi kaupan nimeä.


Muutoksia, joita integraatio tukee
- Kaupan / myyntityön tietojen ja myyntiputken päivittäminen
- Kontaktin vaihtaminen (main associate)
- Asiakkaan vaihtaminen (primary company)

HubSpotista Severaan päin siirtyvät vain sellaiset diilit, jotka on assosioitu yritykseen ja joiden myynnin tila löytyy samalla nimellä Severasta.

Jos HubSpotissa ei ole valittu diilille yksikköä, asetetaan Severassa yksiköksi myyjän yksikkö.

Aktiviteetit

Aktiviteetit siirtyvät vain HubSpotista Severaan.

Jokainen aktiviteettityyppi HubSpotista voidaan linkittää Severan vastaavaan aktiviteettityyppiin. Vain sellaiset aktiviteetit siirtyvät Severaan, joiden tyyppi on linkitetty.

Aktiviteetin päivittäminen HubSpotissa luo aina uuden merkinnän Severaan.

Resursointi

Asetuksella voidaan valita, luodaanko resursointi HubSpotista Severaan.

Resursointi toimii siten, että diilille valitaan projektin aloituspäivä, deadline, työmääräarvio ja työryhmä, jonka jälkeen integraatio jakaa työmääräarvion tasan työryhmän jäsenten kesken ja luo resursoinnit Severaan projektin päävaiheelle, annetulle aikavälille. Integraatio ei tue projektin vaiheita.

Tämä resursointi on tehty tilanteeseen, jossa halutaan myyntivaiheessa saada Severaan tuotantohenkilöstölle näkyvyys mahdolliseen tulevaan työkuormaan. 

Asetuksella voi myös valita, haluaako päivittää resursointia. Tämä toimenpide POISTAA kaikki olemassa olevat resursoinnit projektilta, myös sellaiset jotka sinne on luotu muun kuin integraation toimesta ja luo uudelleen resursoinnin tasan työryhmän jäsenille projektin päävaiheelle.

Rivikohdat/Maksuerät

Asetuksella voidaan valita, luodaanko kaupan rivikohta Severaan projektin maksueräksi.

Maksuerä luodaan siinä vaiheessa kun kauppa voitetaan HubSpotissa.

Jos rivikohdan tuote löytyy samalla nimellä Severasta, maksuerä kiinnitetään kyseiselle tuotteelle.

Jos laskutustiheys on muu kuin kertaluontoinen, maksuerä luodaan Severaan toistuvaislaskutuksen sääntönä.

Laskutusdata

Severasta haetaan projektien laskutustiedot joka yö ja tiedot viedään HubSpotin kaupoille.

HubSpotin kaupalla on kolme kenttää: Tämän vuoden laskutus, Viime vuoden laskutus ja Kokonaislaskutus.

Yritystasolle voidaan luoda vastaavat kentät HubSpotin rollup-kenttä tyypillä, jolloin laskutustiedot saa asiakastasolle. 

Mikäli kaupan arvo ei sisällä alihankintaa, voi laskujen summasta jättää alihankinnan pois, jolloin laskutus on vertailukelpoinen kaupan arvoon.