Toimialaratkaisut / Viestintä- ja mainostoimistot
Luovan toimiston liiketoiminnan kannattavuuden varmistaminen ensiarvoisen tärkeää
Asiakkuuksien ja projektien johtaminen luovassa toimistossa on monesti erittäin haastavaa. Asiakasyrityksille tehdään pieni ja suuria projekteja, projekteihin ostetaan alihankintaa ja tuntikirjausten tekeminen koetaan usein hankalaksi. Tällaisessa ympäristössä sovitut pelisäännöt, CRM- ja tuntikirjausohjelmistojen käyttö ja luotettava johdon raportointi nousevat arvoonsa.
Projektipäälliköillä on tärkeä rooli ja he toimivatkin kuin pienet yritykset, ison yrityksen sisällä. Visuaalisilla ja selainkäyttöisillä ohjelmistoilla asiakas- ja projektiportfolion reaaliaikainen seuranta on helppoa. Ajantasaisen tiedon avulla asiakasjohdossa voidaan tukea projektin läpivientiä suunnitelman mukaisesti sekä kehittää tarjouslaskentaa toteumatiedon pohjalta.
Askeleen konsultit ovat 13 vuoden aikana auttaneet jopa sataa luovan alan toimistoa kehittämään myynti- ja projektiseurannan arkirutiineja sekä antaneet motivoivia koulutuksia tuhansille työntekijöille tuntikirjausten tekemisen tärkeydestä.
" Olemme suoraan sanottuna helvetin tyytyväisiä! "
Kuubi Oy | Referenssivideo
Helsinkiläinen mainostoimisto
Vertaa kannattavuuttasi toimialan parhaisiin
Anna yrityksesi liikevaihto niin voit verrata liikevoittoasi alan keskiarvoon sekä parhaiden yritysten tuloksiin.
%
Toimialan keskimääräinen liikevoitto
%
Toimialan parhaiden yritysten liikevoitto
Keskimääräinen liikevoitto liikevaihdollanne
Mahdollinen liikevoitto liikevaihdollanne
Miten siis käytännössä autamme kohti parempia tuloksia?
Strateginen konsultointi:
-
- Hallitus- ja johtoryhmätason mittareiden ja raportoinnin kehittäminen –> Asiakas- ja projektikatteen seurannan varmistaminen
- Tarjouskannan seurannan ja myyntikate-ennusteiden kehittäminen –> Liiketoiminnan ennustettavuuden parantaminen
- Henkilöstön asiakas- ja sisäisten työtuntien seurannan kehittäminen –> Tuottavuuden parantaminen ja hävikin poistaminen
- Projektipäällikköiden roolin ja vastuiden kirkastaminen –> Arjen asiakas- ja projektiseurannan laadun varmistaminen
Prosessi- ja järjestelmätaso:
-
- Asiakas- ja projektikannattavuuden raportoinnin kehittäminen –> Projektikatteen raportointi oikea-aikaisesti, oikeille henkilöille
- Projektien perustamisen / lähtötietojen ja resursoinnin kehittäminen –> Projektiseurannan ja budjetin seurannan tarkentuminen
- Tuntikirjausprosessin kehittäminen –> Kirjausten laskutettavuuden, tarkkuuden ja ajantasaisuuden parantuminen
- Myyntilaskutuksen sekä projektiraportoinnin automatisointi –> Hallinnon työajan vapauttaminen manuaalisesta työstä entistä laadukkaampaan projekti- ja talousraportoitiin
Henkilöstökoulutukset:
-
- Projektipäälliköiden koulutus –> Projektivastuullisten arjen vastuiden selkeytyminen ja ohjeistaminen
- Suunnittelijoiden tuntikirjauskoulutus –> Ymmärrys tuntimerkintöjen tärkeydestä liiketoiminnalle ja käytännön ohjeistus
- Järjestelmäkoulutukset –> Projektihallinnan ja tuntikirjausohjelmistojen parempi käyttöosaaminen
Katso tästä referenssivideo Mainostoimisto Kuubin kokemuksista kehitysprojektissamme!
Toimintamallimme kehitysprojekteissa
Pitkä kokemuksemme kasvuyritysten liiketoiminnan kehityksestä on luonut erinomaiset valmiudet tuottaa lisäarvoa asiantuntijayrityksille. Toimiala- ja ohjelmistotuntemuksemme auttaa rakentamaan motivoivat toimintamallit prosessien automatisointiin, mittaamiseen sekä arjen raportointiin. Lopputuloksena kehitystyöllä on sujuva arki, luotettava raportointi sekä hallinnollisen työn korkea automaatio.
Strategia
Toiminnanohjauksessa ja järjestelmävalinnoissa on tärkeää, että yritysjohto tunnistaa strategiset tavoitteet. Tavoite voi olla kasvu, parempi kannattavuus tai arjen sujuvuuden lisääminen.
Autamme kirkastamaan tavoitteet, valitsemaan raportoinnin mittarit sekä luomaan prosessit seurannalle ja toiminnan kehittämiselle.
Prosessit
Selkeiden strategisten tavoitteiden avulla rakennamme toimintamallit eri prosesseille, liidihallinnasta myyntiin, tuntikirjauksiin ja laskutukseen.
Strategiaa tukevat prosessit ja oikein valitut ohjelmistot luovat valmiudet raportoinnille, arjen kirjausohjeistuksille sekä henkilöstön koulutuksille.
Sujuvuus
Johdon selkeästi kommunikoimat tavoitteet ja oikein rakennetut toimintamallit tuovat sujuvuutta arkeen. Esimiehet hyötyvät laadukkaasta ja oikea-aikaisesta tiedosta johtamistyössään.
Parhaimmillaan CRM-, talous- ja projektiohjelmistot tuovat lisäarvoa jokaisen työntekijän oman työn hallintaan.
Olemme ylpeitä onnistuneista projekteista asiakkaittemme kanssa
Askeleen avulla räätälöimme Visma Severasta meille toteutuksen, jollaista samanlaista ei varmasti ole kellään toisella.
Meillä on nyt luotettava näkymä yritys-, asiakas-, projekti- ja aina henkilöstötasolle. Mukanaan Askele toi myös muutosjohtajuutta, mikä oli mahtava lisäarvo!
Olemme suoraan sanottuna helvetin tyytyväisiä yhteistyöhön!
Tutustu teknologiaratkaisuihimme
Toiminnanohjaus - Visma Severa
Visma Severa on Suomen suosituin toiminnanohjauksen ohjelmisto asiantuntijayritysten projektien ja myynnin hallintaan.
Askele on markkinoiden osaavin kumppani yli 600 Visma Severa käyttöönotto- ja kehitysprojektin kokemuksella.
Taloushallinto - Netvisor
Netvisor on käytössä yli 20.000 yrityksessä ja ohjelmiston erinomainen integroitavuus auttaa automaation luomisessa.
Meiltä saat niin ammattimaiset käyttöönotto- kuin tehostusprojektit Netvisorin sujuvaan käyttöön.
Yhteystiedot

Matti Tiilikainen
Toimitusjohtaja, osakas
Matti on Askele Oy:n perustaja.
Yli 15-vuoden kokemus, satoja onnistuneesti läpivietyjä kehitysprojekteja ja saman verran tyytyväisiä asiakkaita. Tässä vain muutama syy, jotka ovat Matin ainutlaatuisen asiantuntijuuden taustalla, ja jotka takaavat myös sinun liiketoimintasi ammattimaisen ja laadukkaan kehittämisen.
+358 50 324 6655 | matti.tiilikainen@askele.fi
Varaa tästä palaveri kanssani

Arttu Rossi
Konsultti, osakas
Artun tarkkuus projektinhallinnassa, täsmällisyys dokumentoinnissa ja varmuus asiakaskoulutuksessa ovat pitkälti ansiota hänen opetusalan taustastaan. Hänen järjestelmällinen toimintansa ja aito innostus asiakkaiden auttamisessa heijastuu hänen työssään ja tuo hyviä tuloksia!
+358 45 111 9343 | arttu.rossi@askele.fi
Varaa tästä palaveri kanssani

Theodor Ödlund
Account manager
Theodor on kokenut B2B-myynnin ammattilainen yli kymmenen vuoden kokemuksella. Hän on työskennellyt paljon arkkitehti- ja mainosalalla toimivien yritysten kanssa ja toimittanut ratkaisuja, jotka vastaavat heidän erityisiin liiketoimintahaasteisiinsa. Theodorin innovatiivinen ja intohimoinen lähestymistapa on johtanut lukuisiin menestystarinoihin hänen asiakkailleen.
+46 73 825 06 64 | theo.odlund@askele.fi
Book a meeting with me

Pasi Koskinen
Konsultti, osakas
Järjestelmällinen ja tarkka Pasi on myynnin ja toiminnanohjauksen asiantuntija. Asiakkaan kanssa hän laatii kehitysprojektille selkeät tavoitteet ja tuottaa laadukasta dokumentaatiota kaikissa projektin vaiheissa. Ammattitaitoaan hän kartuttanut työskentelemällä aiemmin sekä IT- että mainosalalla.
+358 40 141 4141 | pasi.koskinen@askele.fi
Varaa tästä palaveri kanssani

Hanna Karppinen
Tuotepäällikkö
Hanna vastaa Askeleen kehittämistä sovelluksista ja auttaa asiakkaita integraatioasioissa. Lähes 20-vuoden kokemus IT-alalta ja työskentely B2B-yritysten kanssa ovat kartuttaneet Hannalle laaja-alaisen asiantuntijuuden, liiketoiminnan ymmärryksen sekä tekniset taidot.
+358 45 234 8646 | hanna.karppinen@askele.fi
Varaa tästä palaveri kanssani