Toimialaratkaisut / Liikkeenjohdon konsultointi
Asiakkuuksien ja projektien ammattimainen johtaminen luo pohjan menestykselle
Liikkeenjohdon konsultoinnin alalla pyritään usein pitkäjänteiseen, jatkuvaan ja kehittyvään asiakassuhteeseen. Edellä mainituista syistä toimialalla korostuu projektiliiketoiminnan monimuotoisuus. Palvelu- ja asiakaskannattavuuden seuranta on tärkeää ja näiden pohjalta voidaan tehdä strategisia päätöksiä myynti- ja asiakashoidon panostukseen.
Modernien ohjelmistojen avulla tuomme sujuvuutta asiakasyritysten arkeen, reaaliaikaisuutta päätöksentekoon sekä automaatiota taloushallinnon rutiineihin. Asiakastuntien seurannasta tulee helppoa ja tarkkaa, näin varmistamme että työ siirtyy sopimusten mukaisesti laskuille.
Olemme Askeleella palvelleet kymmeniä Suomen johtavia digi-, viestintä- ja konsulttitoimistoja. Olemme kokenut ja osaava kumppani, mikäli toimistosi hakee kasvua ja kannattavuutta – arjen työn sujuvuutta unohtamatta!
" Hyvä kumppani ymmärtää toimialaa ja maailmaa, jossa elämme "
Gapps Oy | Referenssivideo
Suomen johtava Google Cloud-asiantuntijatalo
Vertaa kannattavuuttasi toimialan parhaisiin
Anna yrityksesi liikevaihto niin voit verrata liikevoittoasi alan keskiarvoon sekä parhaiden yritysten tuloksiin.
%
Toimialan keskimääräinen liikevoitto
%
Toimialan parhaiden yritysten liikevoitto
Keskimääräinen liikevoitto liikevaihdollanne
Tavoiteltava liikevoitto liikevaihdollanne
Miten käytännössä autamme kohti parempia tuloksia?
Strateginen konsultointi:
-
- Hallitus- ja johtoryhmätason mittareiden ja raportoinnin kehittäminen –> Johtamisen tukeminen luotettavalla tiedolla
- Liiketoiminnan asiakas- ja palvelukohtaisen kannattavuuden seuranta–> Asiakasjohtamisen ja tuotteistuksen kehittäminen, esim. ABC-analyysin ja asiakkuuksien keskituntihinnan systemaattisen seurannan avulla
- Asiakashallinnan prosessin ja CRM-käytön tavoitteiden kirkastaminen –> Järjestelmien valjastaminen asiakastyön seurantaan
- Tuottavuuden ja eri palvelutuotteiden tarkan kateseurannan kehittäminen –> Fokus palveluiden kannattavuuteen
- Talouden ennustettavuuden ja asiakaslaskutuksen prosessin kehittäminen –> Laskutusprosessin keventyminen ja nopeutuminen
Prosessi- ja järjestelmätaso:
-
- Liidihallinnan ja tarjouskannan / pipelinen seurannan kehittäminen –> Myyntitulosten ja hitraten parantaminen
- Asiakkuuden johtamisen esim. ABC-analytiikan kehittäminen –> Asiakkuuksien arvon kehittäminen ja kasvattaminen
- Työtuntikirjausten systematiikan kehittäminen –> Asiakas- ja projektikohtaisen kannattavuuden ymmärtäminen ja kehittäminen
- Myyntilaskutuksen prosessin sujuvoittaminen (tunti- ja palvelulaskutus, kuukausisopimukset) –> Konsulttien ja taloushallinnon henkilöiden työajan vapauttaminen myyntiin ja laskutettavaan työhön
Henkilöstökoulutukset:
-
- CRM-käytön koulutus ja käytön motivointi –> Järjestelmien käyttömotivaation ja arkikäytön parantuminen
- Mobiilityökalujen käyttöönotto ja käytön kehitys –> Liikkuvan työn seurannan ja raportoinnin tukeminen
- Järjestelmäkoulutukset –> Projektihallinnnan ja tuntikirjausohjelmistojen parempi käyttöosaaminen
Katso tästä referenssivideo yhteistyöstämme IT-konsulttiyritys Gapps Oy:n kanssa!
Toimintamallimme kehitysprojekteissa
Kokemuksemme kasvuyritysten toiminnanohjauksen kehityksestä on luonut erinomaiset valmiudet tuottaa asiakkaille lisäarvoa prosessien kehityksessä. Toimiala- ja ohjelmistotuntemuksemme auttaa rakentamaan motivoivat toimintamallit prosessien automatisointiin, mittaamiseen sekä arjen raportointiin. Lopputuloksena kehitystyöllä on sujuva arki, luotettava johdon raportointi sekä hallinnollisen työn korkea automaatio.
Strategia
Toiminnanohjauksessa ja järjestelmävalinnoissa on tärkeää, että yritysjohto tunnistaa strategiset tavoitteet. Tavoite voi olla kasvu, parempi kannattavuus tai arjen sujuvuuden lisääminen.
Autamme kirkastamaan tavoitteet, valitsemaan raportoinnin mittarit sekä luomaan prosessit seurannalle ja toiminnan kehittämiselle.
Prosessit
Selkeiden strategisten tavoitteiden avulla rakennamme toimintamallit eri prosesseille, liidihallinnasta myyntiin, tuntikirjauksiin ja laskutukseen.
Strategiaa tukevat prosessit ja oikein valitut ohjelmistot luovat valmiudet raportoinnille, arjen kirjausohjeistuksille sekä henkilöstön koulutuksille.
Sujuvuus
Johdon selkeästi kommunikoimat tavoitteet ja oikein rakennetut toimintamallit tuovat sujuvuutta arkeen. Esimiehet hyötyvät laadukkaasta ja oikea-aikaisesta tiedosta johtamistyössään.
Parhaimmillaan CRM-, talous- ja projektiohjelmistot tuovat lisäarvoa jokaisen työntekijän oman työn hallintaan.
Olemme ylpeitä onnistuneista projekteista asiakkaittemme kanssa
Olemme tehneet Askeleen kanssa yhteistyötä jo seitsemän vuotta. He ovat auttaneet meidän asiakaskuntaamme ammattimaisesti ja on hienoa, että voimme tarjota asiakkaillemme Askeleen kautta huippuosaamista liiketoiminnan ja toiminnanohjauksen kehittämiseksi!
Suosittelen lämpimästi Askeleen palveluita kaikille asiantuntijayrityksille!
Askeleella oli merkittävä rooli uuden toiminnanohjausjärjestelmämme käyttöönotossa. Ilman noin asiantuntevaa ja palvelevaa apua käyttöönotto olisi ollut hitaampaa, emmekä olisi saaneet tavoiteltuja hyötyjä niin nopeasti käyttöön.
Olemme supertyytyväisiä ja suosittelen Askeletta muillekin konsulttitoimistoille!
Tutustu teknologiaratkaisuihimme
Toiminnanohjaus - Severa
Severa on Suomen suosituin toiminnanohjauksen ohjelmisto asiantuntijayritysten projektien ja myynnin hallintaan.
Askele on markkinoiden osaavin kumppani yli 600 Severa käyttöönotto- ja kehitysprojektin kokemuksella.
Yhteystiedot
Matti Tiilikainen
Toimitusjohtaja, osakas
Matti on Askele Oy:n perustaja.
Yli 15-vuoden kokemus, satoja onnistuneesti läpivietyjä kehitysprojekteja ja saman verran tyytyväisiä asiakkaita. Tässä vain muutama syy, jotka ovat Matin ainutlaatuisen asiantuntijuuden taustalla, ja jotka takaavat myös sinun liiketoimintasi ammattimaisen ja laadukkaan kehittämisen.
+358 50 324 6655 | matti.tiilikainen@askele.fi
Varaa tästä palaveri kanssani
Arttu Rossi
Konsultti, osakas
Artun tarkkuus projektinhallinnassa, täsmällisyys dokumentoinnissa ja varmuus asiakaskoulutuksessa ovat pitkälti ansiota hänen opetusalan taustastaan. Hänen järjestelmällinen toimintansa ja aito innostus asiakkaiden auttamisessa heijastuu hänen työssään ja tuo hyviä tuloksia!
+358 45 111 9343 | arttu.rossi@askele.fi
Varaa tästä palaveri kanssani
Pasi Koskinen
Konsultti, osakas
Järjestelmällinen ja tarkka Pasi on myynnin ja toiminnanohjauksen asiantuntija. Asiakkaan kanssa hän laatii kehitysprojektille selkeät tavoitteet ja tuottaa laadukasta dokumentaatiota kaikissa projektin vaiheissa. Ammattitaitoaan hän kartuttanut työskentelemällä aiemmin sekä IT- että mainosalalla.
+358 40 141 4141 | pasi.koskinen@askele.fi
Varaa tästä palaveri kanssani
Hanna Karppinen
Tuotepäällikkö
Hanna vastaa Askeleen kehittämistä sovelluksista ja auttaa asiakkaita integraatioasioissa. Lähes 20-vuoden kokemus IT-alalta ja työskentely B2B-yritysten kanssa ovat kartuttaneet Hannalle laaja-alaisen asiantuntijuuden, liiketoiminnan ymmärryksen sekä tekniset taidot.
+358 45 234 8646 | hanna.karppinen@askele.fi
Varaa tästä palaveri kanssani